آشنایی با اختصارات و اصطلاحات متداول بازرگانی و همچنین اصطلاحات و اختصارات مربوط به اندازه گزاری ها و واحد های حجم و وزن، را می توان بعنوان پیش زمینه کار تجارت نامگذاری کرد، اما قبل از اینکه پا به دنیای وسیع اینترنت بگذارید و بخواهید کالایی را خریداری کنید و یا خیلی مشکل تر از آن، کالایی را به فروش برسانید، باید زمینه کاری خود را به خوبی بشناسید، اطلاعات فنی و اقتصادی مربوطه را بدست آورید، نیازهای کار خود را لیست بندی کنید، نامهای تجاری و کلمات اختصاری مربوط به کالای مورد خرید یا فروش خود را بدانید، مهمتر از همه باید قیمت کالاها را بدانید (اگر می خواهید از خارج خرید کنید -که اکثر مواقع در اینتر نت به این صورت است- قیمت داخلی کالا را بدانید و همیشه از قیمت ارزهای عمده مثل دلار و یورو آگاه باشید) و در صورتی که فروشنده هستید باید از قیمت رقبای خود با خبر باشید.
بدست آوردن این اطلاعات ممکن است وقتگیر باشد، اما قدر مسلم در آینده وقت بسار زیادی را برای شما حفظ می‌کند.
خوب اگر در این زمینه به مشکل برخوردید، من چند راهنمایی کوچک را در زیر برای شما یادداشت می‌کنم:
۱- اگر برای شرکتهای تولیدی خرید و فروش می‌کنید حتما نیاز های خود را با مدیر تولید شرکت خود در میان بگذارید، او بهترین شخصی است که می توان از او اطلاعات گرفت.
۲- اگر در کار تجارت و بازرگانی هستید و سر رشته ای در زمینه تولید ندارید، اطلاعات فنی لازم را از مشتریان خود طلب کنید.
۳- در صورتی که به دنبال زمینه کاری جدیدی هستید و اطلاعات مورد نیاز از این دو طریق قابل دسترسی نیست، به اینترنت (موتور های جستجو)، کتابخانه‌ها و یا مجلات خارجی رجوع کنید و سعی کنید اطلاعات لازم را در آنجا بیابید.

البته گشتن در اینترنت به دنبال یک مطلب خاص بدون داشتن آگاهی های لازم کمی مشکل است اما با کمی تلاش می‌توان به موضوع مورد نظر دست یافت. برای استفاده از موتور های جستجو، به خاطر داشته باشید که گشتن به دنبال یک موضوع کوچک حجم زیادی از اطلاعات را برای شما به ارمغان می‌آورد که اکثر مواقع حتی کمتر از ۵٪ آن به موضوع اصلی مربوط می‌شود، و ممکن است بهترین اطلاعات در صفحات اولیه نتیجه جستجو مشخص نگردد و گاه حتی در صفحات پایانی باشد، بنابر این باید از صبر و حوصله خاصی در این کار برخوردار باشید،‌اگر در این جستجو ها به دارکتوریها و سایتهای اطلاع رسانی مربوط به زمینه کاری خود برخورد کردید، حتما آنها را در Favorites ذخیره کنی و سعی کنی در آینده از آنها بهره بیشتری بگیرید.
به تبلیغاتی که در اینترنت می‌بینید توجه زیادی نشان ندهید،‌چون بعضی از سایتهای جستجو زمانی که به دنبال موضوع خاصی هستید تبلیغات مربوط به آن موضوع را در اطراف نتیجه جستجو به نمایش می‌گذارند که چون برجسته تر (و گاهی بصورت تصویری) از نتیجه جستجو هستند و یا در صدر نتایج قرار می‌گیرند، تمرکز شما را از روی نتایج بهتر منحرف می کنند.
از میله های ابزار جستجو استفاده کنید، که دو تا از بهترین آنها مربوط به سایتهای Google و My Search می‌باشد. خاصیت این میله های ابزار راحتی کار با آنهاست و همچنی آنها جستجوهای قبلی شما را هم نگهداری می‌کنند و شما با یک کلیک می‌توانید به آنها دسترسی دوباره داشته باشید.

برای یافتن روشهای بهتر گشت و گذار در اینترنت یک کلیک بر روی لینک زیر بزنید:
راهنمای جستجو در Google

حالا اگر فکر می‌کنید برای گرفتن اطلاعات آماده‌اید بلافاصله دست به کار شوید و اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید و خودتان را برای گامهای بعدی آماده کنید.